SEO GEOPTIMALISEERDE SITE: GOED GEVONDEN!

Het is dringen bovenaan bij de Google zoekresultaten. Je kunt natuurlijk met betaalde advertenties bovenin de zoekresultaten komen, maar interessanter zijn de onbetaalde, organische resultaten.

SEO

Daarvoor moet je site SEO-geoptimaliseerd zijn. SEO staat voor Search Engine Optimization. Oftewel: zoekmachine-optimalisatie.
Om de site goed vindbaar te maken, zijn een aantal aspecten van belang:

  • De technische structuur van de site
  • Content
  • Linkbuilding

RELEVANTIE

In dit artikel gaan we in op de content. Relevantie staat daarbij centraal. Google meet relevantie op veel manieren. Centraal op een pagina staat het keyword. Niet, zoals vroeger, een hele serie keywords. Liever zelfs maar één keyword. Met dat keyword bouw je de pagina op. Zorg dat het terugkomt in de URL, de titel, de content en de metadescription. Dit laatste is de tekst die Google je toont wanneer je gevonden wordt. Maak een uitnodigende en duidelijke tekst zodat de bezoeker getriggerd wordt om op jouw link te klikken en krijgt wat hij verwacht. De bezoeker zal de pagina geïnteresseerd lezen en daardoor langer op de pagina blijven. Google signaleert dit en merkt de pagina aan als relevant. Er zijn nog tal van andere aspecten waar Google naar kijkt, zoals onder meer het gebruik van video en afbeeldingen. Het zijn allemaal zaken die, wanneer de site daarvoor ingericht is, in veel gevallen zelf gedaan kunnen worden.

Ook zelf je site SEO-optimaliseren? We vertellen graag hoe je dat kunt doen tijdens een inspirerende workshop. Meer informatie? Neem contact met ons op.

SEO GEOPTIMALISEERDE SITE: GOED GEVONDEN!