WORDPRESS, DE VOORDELEN

Ons uitgangspunt bij de ontwikkeling van een site is, per definitie, de communicatieve boodschap. Deze boodschap zit hem niet alleen in de short-copy of beeldkeus, maar zeker ook in het karakter van de site. User-experience en content maken hier net zoveel deel uit van de boodschap als de pay-off. Dit betekent dat de organisatie die de site uiteindelijk gaat gebruiken een CMS (Content Management Systeem) moet krijgen dat dienstbaar is aan dit karakter. Daarom werken wij met WordPress. WordPress heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld van een blogplatform tot een volwaardig CMS. Inmiddels zijn er 80 miljoen sites op basis van WordPress (bron: WordPress.org 2014). Door de hoge mate van flexibiliteit en transparantie is het een geduchte concurrent voor grotere, logge systemen als Joomla en Drupal geworden.

WordPress heeft veel voordelen:

  • Het CMS is bijzonder gebruiksvriendelijk
  • Het werkt op basis van open-source, met een zeer actieve community die veel handige plug-ins ter beschikking stelt.
  • Er zijn geen licentiekosten.
  • Het is erg zoekmachinevriendelijk en er zijn veel goede SEO plug-ins beschikbaar waarmee de site verder geoptimaliseerd kan worden.
  • Het is volledig custom in te richten.

Enkele voorbeelden van grote organisaties die hun site op WordPress laten draaien:

Dit artikel is eerder gepubliceerd op de Tusch Amsterdam  LinkedIn bureau pagina.

Wordpress logo